En flyttdag

I lördags hjälpte jag Anton att flytta. Han har haft ett andrahandskontrakt på Djurgårdsgatan i Linköping i ett halvår, men fick nu tag i ett förstahand i Åbylund. När vi först åkte till nya lägenheten på morgonen hade varken han eller jag sett lägenheten, men när vi kom dit blev vi båda två positivt överraskade. En jättemysig stor etta med stort badkar (viktigast) och fräscht rum och kök. Anton är en superorganiserad och planerande person vilket betyder att varje steg i flytten var noga utplanerad för att allt skulle hinnas med. Jag och hans föräldrar gjorde som han sa, kånkande och bar och körde och flyttade och fnulade och köpte. Det blev en hel del turer under dagen, till gamla lägenheten för att hämta grejer, till second hand för att köpa köksmöbler, till ytterligare en gammal lägenhet han bodde i kollektiv förr för att hämta grejer, till ikea för att köpa grejer. BAH. När klockan var halv fem, hans föräldrar åkte hem och vi låste om nya lägenheten var vi båda slut. Men, ett kylskåp fullproppat med mat, kall öl i kylen, en flaska bubbel och massa nyinköpa ljus gav oss mysenergi.
 
Vi tog varsinn öl, varsinn snus och satte oss i soffan. Kollade in kaoset. Men, det lugnet som infann sig. Så skönt, nu var vi klara! Anton gick upp ur soffan, småpillade lite i lägenheten, satte på badvatten, tände ljus, tog fram glas och bubbel. Vi älskar att bada tillsammans, då brukar Anton köra en nyhetsgenomgång för mig med veckan som gått. Jag tittar sällan på nyheter, men han gör det och brukar ha koll på vad som händer i världen och förklara för mig. Men denna lördagskväll låg vi bara där, sippade på bubbel, lyssnade på musik och pratade. Det var så himla mysigt!
 
Senare lagade Anton sin goda laxpasta och vi landade i soffan framför en Beckfilm. Trots tung flyttdag var det värt det, alla dagar i veckan!
Sånt som hänt | |
Upp