Syrener

Jag har reserverat sommarläsning via Linköpings stadsbibliotek istället för Stockholms nu. Sitter på tåget hem med väskan fullpackad och nu börjar sommarlovet på riktigt. På torsdag går jag mitt första intropass på sommarjobbet. Det händer nu. Sommaren!
 
Har dessutom haft världens finaste helg för att fira in denna årstid på. I torsdags skrev jag sista salstentan. Efter det mötte jag upp mina socionomtjejer och klassisar i Rålis och drack bubbel och snackade skit. Kändes konstigt att det kommer ta sån väldans tid innan vi träffas igen. I höst ska vi ut på praktik och då kommer alla vara utspridda. Kommer sakna dem! Hur som blev det en helkväll med klassen, så dagen efter var jag så jägarns bakis. Släpade mig iväg till frissan och fixade te håret. 
 
På kvällen åkte vi Blidösundsbåten eftersom bandet skulle spela där. Det är nästan tradition att åka den precis i början av sommaren. Och det är så mysigt och härligt, dels för att det är så himla fint att åka runt i Stockholms skärgård, men framför allt för att det är så många fina vänner med varje gång. Pratade med Axel och Richard i timmar och skrattade så jag fick ont i magen. Och hela känslan av att skolan var klar och att jag snart ska hem till Anton och familjen bara pirrade i hela kroppen.
 
I lördags drack vi folköl i parken. Men tillslut blev det för varmt så Lisa och jag cyklade och badade. Det är något härligt med att cykla i Stockholm, just för att man aldrig annars gör det. När det dessutom är sommarstockholm och 30 grader varmt blir det fullkomligt idylliskt. Plus min bästa vän på cykeln framför.
 
På kvällen käkade vi middag på Söder och nu sitter jag här. Med en städad lägenhet och packad väska. Overkligt. Det har gått så snabbt. Men jag vet att den här sommaren kommer bli helt fantastisk. Anton och jag ska åka på roadtrip i Sverige och i augusti kanske vi ska till Spanien med världens bästa personer.
 
Ikväll ska jag sitta i trädgården och äta middag med familjen.
 
Det blir fint.
 
Sånt som hänt | |
Upp