Ett slut på 2018

Ett nytt år! Är kommet! Och vilket fint år det har varit. Jag har överlag fått må så bra, göra så roliga grejer och har klarat mig igenom svåra saker och på så sätt bevisat för mig själv att jag fasen är bra! 2018 du har varit snäll mot mig.
 
Jullovet sen, så pörskans bra. Har typ suttit ihop med Anton, hängt med honom hela tiden. Vi har varit mycket på landet, hängt framför brasan, druckit kaffe och rödvin (inte nödvändigtvis blandat). Vi har också hängt massor i Mjölby med familjen och Matte, spelat pingis, biljard och spel vilket varit så himla mysigt. Bästa jullovet!
 
Och! Uppepå detta har jag även haft det bästa nyårsfirandet någonsin. Ja, det måste fasen ha varit dä. Lisa, Matte, jag och Anton tog bilen ända från Mjöllat och körde upp till Mellanängen, ett litet stugområde på gränsen till Dalarna. Väl där fanns Jocke och Vilma och välkomnade oss med öppna armar och tillhörande alkohol. Vi kurade in oss i det där huset framför brasan och pratade igen, drack bubbel och åt Lisas goda skaldjurspasta. Sen körde vi musikquiz och gick och la oss ganska tidigt.
 
På nyårsafton sken solen in genom fönstret! Lisa, Matte, Anton och jag blev tilldelade en liten stuga på tomten där vi fick sova. På förmiddagen tog vi oss alla sex ut på en nyårspromenad. Det var kallt men friskt i luften.
 
 
Efter promenaden och lite vila gick Lisa, Vilma och jag in i lillstugan och fixade till oss. Kände mig som 16 igen med kort svart klänning, fixat hår och massa smink. Men det är ju jägarns kul att fixa till sig ordentligt ibland (hehe dvs en gång om året). När fixandet dragit ut på tiden fick vi sms från grabbarna i huset som saknade oss, så vi fick skynda på.
 
I huset stod de alla tre uppfixade med snittar och fördrink. Så himla fina. Vi satte oss till bords och körde en nyårslek jag hittat på. Då skulle alla skriva tre lappar var med förhoppningar och ambitioner inför 2019. Sen la vi alla lappar i en skål och så gick vi laget runt och läste upp en i taget och så fick alla gissa på vem som skrivit vilken lapp. Det var svårt att gissa faktiskt, alla hade skrivit väldigt bra och lappar som mer eller mindre kunde tillämpas på alla. Jag skrev att jag ville springa Midnattsloppet igen, att jag vill lägga mindre tid på grejer jag inte vill göra och mer tid på grejer jag mår bra av samt att jag vill bli (ännu) bättre på att säga ifrån när jag tycker någon säger något fel.
 
Det bjöds på galet god mat och tillhörande dryck också. Lisa och Matte hade gjort smördegsknyten med creme fraiche, rödlök, löjrom och dill med ett gott vin till. Vilma och Jocke bjöd på perfekt oxfilé med potatiskaka, grillad paprika, mâchesallad och sås med rött till. Jag och Anton gjorde en avokadoglasstårta med ett supersött dessertvin till. GOTT!!
 
Vid tolvslaget var det bubbel och tillhörande skrålande i stormen. Nyårskyssar och tomtebloss. Resten av natten dansade vi oss trötta och drack ännu mer bubbel bärs och röpang.
 
Alltså, ja. Jag KÄNNER så mycket när jag umgås med det här gänget. Det är fem fantastiska själar som jag tycker om så mycket att jag knappt vet vart jag ska förvara kärleken till dem. Jag är så himla glad att de finns, mina bästa vänner.
 
 
NI ÄR BÄST!
 
Resor, Sånt som hänt | |
Upp