Vacant days

Jag vill skriva! Och läsa! Har precis läst ut Pojken av Tova Gerge. En välskriven bdsm-historia mellan en dominant filmvetare och en svagare villrådig flickstackare. Det har sagts att man ska läsa den om man vill bli kåt, men det fungerade inte på mig. Nu tänkte jag låna Sally Rooneys nyaste bok Normal people. Tyckte verkligen om hennes första bok Samtal med vänner, ett lästips!
 
Annars tänker jag på att klä mig. Jag hoppas att jag inom en väldigt snar framtid (gärna i samklang med att våren kommer) känner mig peppad på att orka lägga ned tid på hur jag ser ut. Igår när jag tog en sväng på Hornsgatan, hoppade in på Stadsmissionen och råkade se ett svartklätt vinterspöke i en av speglarna blev jag lite smått sorgsen. Jag är helt liksom, matt. Utseendemässigt. Samtidigt är det ju skönt att slippa bry sig, jag bryr mig verkligen ingenting om vad någon på stan tycker om mig. Men jag önskar att jag snart kommer orka använda mina fina kläder och skor och jackor även på vanliga vardagsaktiviteter. 
 
Idag vill jag köpa mig något onödigt på second hand. Vilken tur att jag ska möta upp Vilma snart och skapa de bästa förutsättningarna för att göra just det. Vi ska gå till en loppis med massa böcker som Jocke tipsade om. Vår bokhylla här hemma har mycket plats att fylla. Sen har Anton och jag bestämt att det är bubbel-god-ost-och-räk-kväll på Högalidsgatan. Kanske drar vi ut på stan om det händer något skoj!
 
 
Det jag tänker på, Kläder | |
Upp