Göttland 2018

Alltså, vilken jävla dunderhelg jag haft. Helt magisk! Jag ska försöka få ner det i ord så att jag i framtiden kan gå tillbaka och läsa om detta fantastiska som hände.
 
I onsdags kom Anton till Stockholm, vi gick med raska steg till den sushin jag alltid handlade på när jag bodde på Söder, Sushi King, på Renstiernas gata. Smet in på mitt Coop och köpte snus och chips. Sen drog vi upp till Vitabergsparken och drack bubbel och åt med Lisa och Matte. Satt och pratade om familjer och relationer. Sen drog vi oss till Bruno och satt där ännu längre och spelade Med andra ord och drack mer bubbel och bärs. Kan inte låta bli att larva mig, men det är ju fruktansvärt kul när Bruno ska försöka förklara klitoris. Eller att Antons förklaring på analsex är "älska i rumpan". Framåt natten tog vi en uber hem och sov cirka två timmar. Jättefin kväll med mina bästa vänner.
 
För vid halv fyra tog vi tuben till tc och sen bussen till Nynäshamn. Hoppade på tidiga färjan till Gotland vid 06. Vi hittade ett litet hörn och kröp ner där och sov. Anton la sin jacka över oss och alla jobbiga människor försvann några timmar. Hörde hur någon gick förbi och sa "hehe ja, sådär gjorde ju vi också på 80-talet när vi tog färjan". 
 
När vi kom fram vid 9 stod Ville och väntade vid hamnen. Ville var han vi hyrde stugan av och snäll som han var skjutsade han hem oss från färjan till boendet. Det var en röd liten stuga med ett litet kök med bord och stolar och en övervåning med ett litet sovloft. Så fort vi kom fram drog vi ned rullgardinen och sov några timmar till. Det är ju så himla skönt, att med så mycket sömn i kroppen tillåta sig att bara sova länge mitt på dagen.
 
Efter luren tog vi cyklarna vi fick låna av Ville och handlade lunch på ICA. Sen la vi oss på några klippar och låg där och snusade, drack 3,5or, pussades och lyssnade på podd. Vi upprepade tusen gånger hur himla härligt detta är/tänk att det här händer/tänk att det här är Sverige/asså hör du vågorna/fyfan vad fint det är här/fasen vad fin du är.
 

Efter att ha legat där ett bra tag, vandrat runt på stranden, kastat macka och legat under ett jäkla körsbärsträd och halvslumrat drog vi oss till ICA igen och köpte massa god mat. Sen satte vi oss utanför vår stuga och drack vin och lyssnade på musik. Åt chips. Summerade dagen. Satt i byxor och tunn tröja och frös ingenting. Efter någon timme gick vi in och lagade mat vilket blev jättegott. Senare på kvällen satte vi oss i det uthuset som Ville och hans familj hade på trädgården och drack mer vin och spelade skitgubbe. Så jäkla mysigt. 



På fredagen gjorde vi en härlig frukost och åt i solen och sen drog vi ut på cykeläventyr. Cyklade till Högklint, vilket är en stor klippa söder om Visby som sluttar rätt ner i havet. Superfint och läskigt. Även denna dag var det helt fantastiskt väder, så efter att ha cyklat en lång bit la vi oss där vid Högklint och halvslumrade en stund.

Efter ett tag cyklade vi ner till stranden och låt lite lunch. Sen blev vi peppade på Visby så då cyklade vi hem igen för att göra oss iordning.



På kvällen cyklade vi in till Visby med finskjortan på. Strosade runt lite innanför ringmurarna. Slogs hela hela tiden av att detta faktiskt är Sverige. Hur sjukt är det inte att det kan vara så himla fint här. Älskar det.

Vi hittade en perfekt liten balkong mitt på Stora torget i Visby på en grekisk restaurang. Där drack vi bärs och åt god mat, fulla av solsting och sån sjuk belåtenhet. Lycka! Så fullkomlig stund med världens bästa kille. Efter maten strosade vi lite mer i stan. Satte oss på ringmuren och tittade på solnedgången (haha asså, detta var också helt sjukt. Så overkligt vackert). Vi drack rödvin ur en petflaska och lyssnade på gotländskan.

Sen gick vi till ett ställe som heter Surfers, där jag och mina klasskompisar på folkisen jag gick drack bärs när vi var på Gotland för två år sen. Vi satt där och drack öl och snackade skit. Men ganska tidigt blev vi hem- och myssugna, så vi cykalde hem i sommarnatten och kurade in oss på sovloftet och såg på Gökboet istället.

Sista dagen vandrade vi också runt i Visby. Gick på secondhand, åt glass, kollade på kyrkor, gick i Botaniska och käkade pizza. Vid 16 gick båten hem.

Inser nu att det knappt går att göra denna resa rättvisa i ord. Det var så himla härligt och fantastiskt, antagligen den bästa resa jag gjort. Och Anton är fan den bästa person att vara ihop med i hela världen. 

Resor, Sånt som hänt | |
Upp