Att välja

Jag tänker och tänker. Senaste tiden har jag tänkt en del på vad jag tycker är viktigt och vad jag vill, kopplat till det här med möjligheten att välja själv. Jag glömmer ofta bort det. Att jag får välja helt själv vad jag vill göra. Att jag inte måste vara andra till lags eller göra saker som "man borde" göra. Men det är ju så himla svårt, att liksom tänka hårt. Tänka hårt och noga om vad i livet man faktiskt kan välja bort, för sin egen skull. Till exempel att man faktiskt inte behöver vara trevlig och social och utåtriktad och göddig mot alla, ex på jobbet. Man kan välja vilka man vill prata med och vilka man inte vill lägga speciellt mycket tid på. En annan sak jag tänkt på kopplat till mitt framtida yrke är var man ska jobba. Det är många som säger att man bör göra en tid på socialtjänsten, men som jag känner nu är jag inte alls sugen på det. Jag vill göra andra grejer! Det finns ju så mycket kul! Så, det tänker jag fan göra. Vi får se, tur att det är ett tag kvar (och fett jobbigt samtidigt, jag vill vara färdigutbildad nu). 
 
Jag ska aktivt försöka jobba på det här. Tänka efter vad jag vill och inte. Jag tror verkligen på att det kan vara något som gör mig lugnare. 
 
Det jag tänker på, Socialt arbete | |
Upp