En början på november

Vilken jäkla panghelg! I fredags efter en bra praktikdag mötte jag upp Anton i Fältis. Vi båda var jobbtrötta och fredagspeppa. Handlade alkohol och massa god mat. Tog tuben hem. Hann vila i tio minuter innan det var dags att gå upp igen. Packade ner rödvin, ost, chips och tog tuben till Hammarbyhöjden och Lisa, Matte och Ida. När vi knackade på dörren mötte Lisa oss med mobilen mitt i ett skypesamtal. Mamma, pappa, Joel och Axel firade också fredag. Myskänslan! I att ha hela familjen på länk en fredagskväll några minuter. Vi poppade en flaska bubbel och önskade trevlig helg.
 
Lisa lagade asgod mat och vi drack vin och drack vin. Fyllde nog på glaset cirka hundra gånger. Ida gick hem och vi fyra fortsatte prata. Vi har bestämt att vi ska ta Antons föräldras hus i besittning och mysa järnet i jul. Tända i brasan, dricka vin, äta god mat. Alltså, jag längtar så jägarns mycket till detta. Nästan så mycket att jag liksom går snabbare när jag ska någonstans. Lätt framåtlutad, som om tiden skulle gå fortare då.
 
Sent sent tog fyllekajorna Alice och Anton en uber hem. Till följd av detta beteende var vi alltså väldigt sega lördag förmiddag. Lyckades skaka fram lite frulle och såg på Nyhetsmorgon. Halvt döda. Runt 15-hugget tänkte vi att det ändå vore på sin plats att faktiskt ta sig ut en sväng. Så vi kämpade oss till Söder en svänga, för att sedan låta ohälsan övermanna oss och leda oss till Hemköp och hem. Handlade lördagsmat och däckade hemma i sängen. 
 
Å gode gud vad det är fint att eftermiddagslura. Klädde av mig alla kläder och halvslumrade en halvtimme. Sen! Sprätte det i kroppen på mäh. Och jag blev lördagsmyssugen. Så, Anton gjorde potatisklyftor och slängde in i ugnen och jag satte på Så mycket bättre. Vi gjorde hemmagjorda hamburgare med pimentos och julmust. MYSET. Det är så fnissigt att hänga med Anton, vi skrattar typ hela tiden.
 
Söndagen tedde sig något piggare än gårddagen. Vi lyckades ta oss till Etnografiska och se på en fjäderutställning. Det är något rofyllt i att gå på museum en söndag. Något rofyllt som ofta havererar i samband med en jävla flock barn som öser runt som om vore det inte någon morgondag. Så, vi läste på lite om fjädrar, indianer och Japan och sen vandrade vi hem igen. Lagade lite lunch och söndagsslappade. Jag pluggade och läste lite, Anton såg på serier. Sen blev vi så jägarns sushi-sugna att vi var tvunga att vandra lite längre ner på Furusundsgatan och handla.
 
Innan vi somnade läste Anton en Stephen King novell högt med sin bästa ljudboksröst. Somnade som ett tryggt barn på hans tutte. 
 
 
Ja, man skulle ju nästan kunna tro att det enda jag gör är att mysa med Anton. Och heh ja, det är det ju. Så, för att råda bot på den här förslappade kvinnmänniskan ska jag nu gå ut på en långpromenad! HADE.
 
Sånt som hänt | |
Upp