Du låter första plagget fallaaa

I lördags när jag vaknade var jag så trött, trots mina många timmars sömn. Så Anton fick göra frukost, ramlade ur sängen med håret åt alla håll. Vi gör alltid på samma sätt, varsinn bricka framför Nyhetsmorgon. Sen! Gick vi ut, vi tog oss an hösten. Tog bussen till Djurgårn, köpte godisremmar vid vattnet. 
 
Vi vandrade i en park, förbi Gröna Lund och ut mot Waldermarsudde. I höjd med en liten bänk vid vattnet där vågorna slog mot stenarna vid stranden fick jag så mycket att tänka på. Framtiden snurrade järnet i huvudet på mig. Så vi satte oss på den lilla bänken och jag lutade mig mot Anton och blundade. Jag öste ut vad jag tänkte på och sen var vi tysta. En italiensk och en svensk flagga vajade i vinden längre bort. Obs för astöntig pargrej - men efter ett år tillsammans har jag och Anton nu insett att det bara är han som gör pussljud när vi pussas. Asså, det blir ju inte ett smack helt naturligt, utan man måste ju hjälpa till lite när man pussas. OCH, nu har vi då insett att jag är noll delaktig i dessa puss-situationer. Detta har lett till hetska diskussioner oss emellan. Jag har egentligen inget bra argument för varför jag ska fortsätta slippa mer än att "det har ju gått så bra hitills!". Anton säger att det är ett delat ansvar. Nå, det återstår att se, jag tänker att jag bara ska fortsätta som vanligt så löser det sig noooog.
 
Så, vi satt där på bänken och pussades en stund. Sen promenerade vi vidare till Rosendals trädgård. Där var det massor snoriga ungar och turister i vägen, men vi lyckades hitta en liten bänk mitt i trädgården med varsinn kaffe och kladdkaka ändå. Höstluft! Det var så mysigt.
 
Sen tog vi den gamla gamla spårvagnen till Norrmalmstorg och promenerade vidare till Willys vid tc. Vi köpte massa gott - färska laxkotletter, mozarella, pimentos, potatis. Sen åkte vi hem och vilade en stund. Sen blev jag så obotligt sugen på att rita, så då gjorde jag det. Anton hämtade bubbel, chips och oliver och spelade gitarr. Kan ni FÖRSTÅ hur mysigt det var? Sen åt vi den asgoda maten och såg på Så mycket bättre.
 
 
Men! Nu är det måndag och jag ska praktisera, gå på fotbollsmatch och åka hem till Linköping.
 
 
Sånt som hänt | |
Upp