Fredag fredag fredag

Pjuh! Jag är helt slut och lite halvsjuk. Det är fredagmorgon och jag har avklarat första praktikveckan. Och! Det är jag så himla stolt över. Var nervös innan och kände att jag bara ville att första veckan skulle gå. Och! Nu har den gått. Och gått har den gjort jättebra. Jag har lärt mig tusen grejer på bara fyra dagar. Har så fina kollegor som ger mig utrymme att vara praktikantig och ställa tusen frågor och som bryr sig och får mig att känna mig välkommen. Känns inte som om jag hade kunnat hamna på ett bättre ställe. Jag har fått träffa massor av fina ungdomar, fått lära mig om organsiationen kring verksamheten och lärt mig massor om hur socialpolitik, juridik och byråkratiska floskler påverkar på individnivå. Det här yrket är så intressant och viktigt. Och jag ska få jobba med sånt häringa! Det är coolt.
 
En annan grej som är så himla bra är att Anton snart är här. Längtar ihjäl mig efter honom. Om några timmar kommer han hit med kuckelimuckmeducin och kramar och pussar och sin kropp och sin lukt och sitt skratt och gah kan klockan bara bli eftermiddag.
 
Ytterligare en grej som är så jägarns bra är att Vilma, Jocke, Lisa, Matte och Anton kommer hit på middag ikväll. Vi ska kirra tapas och sangria, Spaniengänget. Kommer bli asmysigt. Resten av helgen ska jag och Anton göra ingenting. Tänkte bara ligga på hans tutte och se på Dunderklumpen.
 
Fredag <3
Det jag tänker på | |
Upp