Annandagen

I fredags eftermiddag när jag sjönk ner i soffan på altanen i Mjölby kändes det som om jag sjönk flera decimeter. Decimeter av lugn och avslappning. Trots att den är både smal och kort, soffan, somnade jag på några sekunder. Vakande av att mamma och Anton planerade kvällen. Blinkade några gånger och bestämde mig sömndrucket för att jag inte sovit klart än. Vände på mäh och somnade lite till. 
 
Ett annat fint påskminne från den här helgen är i lördagskväll efter att jag och Anton grillat och ätit jättegod mat. I bara t-shirt och shorts gick jag ut ur huset och dörren stod öppen ut till trädgården. Något med den stunden där. Insåg precis att sommaren bara är runt hörnet. Trots att man fick envisas med vinterjacka för typ två veckor sen. Men kvällsljuset och trappen på landet.
 
Men det allra bästa som har hänt är i alla fall att Amanda och Jon blev föräldrar idag. Hur ska jag hantera det?!?!?!?
 
Det jag tänker på | |
Upp