Gamla stan 00:30

 
Igår vid 00:30 dök jag upp på Geronimoes för att träffa mina vänner. Låga strumpor och vårjacka, det var så skönt ute. Fick visa leg för vakten innan jag gick in. Det där demonstrativa lilla fnyset man drar till med för att tydliggöra för vaktjäveln (ja, det finns nog ingen annan yrkesgrupp jag så högt föraktar) att jag är fan 27 år nu, lägg ner det där översitteriet. Men jag sa ju inte det här, lät bara fnyset få återspegla en bråkdel av vad jag kände för personen framför mig. En tyst svensk revolution.
 
Sprang ned för trappen och mötte Tove, bästa. Kom ned till baren och möttes av en jätteglad Anton, puss. Och Matte som kramade mig med båda armarna (det är inte alltid, ibland tvingar jag honom men nu gjorde han det utan mitt tvång <3). Zubaida som spelade skivor, Love mitt i ett djupt samtal, Johan vid djbåset, Fredriks stora björnkram och min Lisa vid ett bord. Mina fina fina vänner, som lyste upp. Jag älskar att ni finns i vårt Stockholm och att vi träffas. Att man kan trilla ner på ett ställe när några vänner spelar skivor och massor favoriter dyker upp. Fan vad fint det är.

Och innan vi gick in i porten hemma stannade vi upp och kände doften av skolavslutning.

Som det känns, Sånt som hänt | |
Upp