såhär borde vi jämt ha det

Jag går förbi män som bara oförklarligt måste skrika över hela torget när de får syn på sin manliga kompis. Jag möter folk som springer svettas kämpar. Det är så jävla viktigt att träna. Folk sitter på sina miljonbalkonger med näsan i varsinn mobil och njuter av utsikten de belånat hela framtiden för. 

Härifrån kan jag se Globen och höghusen som växer likt svampar runtom. På andra sidan vattnet springer de också, med pliktskyldigheten i halsen och Beyoncé i lurarna. Tonåringar och äldre män som skriker. Varför skriker man så mycket som tonåring? Jag säger ofta att jag känner mig gammal men det gör jag nästan aldrig. Känner mig. Man är inte gammal när man är 27. Har bara vuxit i min kropp. 

Jag vill vara själv och jag vill inte vara själv. Jag hatar människor, kan jag ibland tänka, men mest är det beteenden jag så skarpt ogillar. Man hatar nästan inga människor, det känns farligt att säga så. Man kan hata beteenden. Jag hatar manliga och rika beteenden. Och självupptagna.

Såhär borde vi jämt ha det.


Det jag tänker på, Livsviktigt, Som det känns | |
Upp