tjugofjärde juni

Jag har bokat en stuga precis intill en skogssjö, en timme utanför Stockholm. En röd liten ministuga med en veranda där vi kan dricka bubbel och snicksnacka. 348 kronor kostar det att komma ifrån stan ett dygn, vi åker direkt efter jobbet och packar väskan full med frubbel. 
 
Nu är jag ledig efter en hel midsommarhelg med jobb. Äntligen. Idag ska jag mest vila, kanske ta en springtur, fila naglarna, läsa en bok. Så hjärndött men gött. Jag längtar efter att hänga med mamma och pappa. 
 
Det är sommar nu och nästan hela juni har gått. Har svårt att fullt ut njuta av sommaren när jag än inte har semester, men tänkte försöka ikväll. Hittar på små sommaraktiviteter som förgyller dagarna trots tidiga morgnar. Ikväll tänkte vi heja brudarna vidare i åttondelsfinalen. Kanske ska jag ta å bju min bästis på en bärs på Lasse i parken först?
 
Hade en så fin midsommar i en kolonilott i Uppsala iår!
 
 
Sånt som hänt | |
Upp