Horsepundarpopdans

Igår efter en lång runda på Söder med Vilma pallrade jag mig till ICA på Folkungagatan och köpte allt jag tycker är gott (eller ja, asså inte allt allt, jag är ju inte gjord av pengar). Sen pallrade jag mig till närmsta buss och tog mig hem. Tände ljus och myslampor, plockade undan. Satte bubblet på kylning, slängde ihop en hummus, rostade grönkålschips, gjorde en mozarella- och basilikasallad, dukade upp räkor, baguette, chips och Gruyèreost. Lagom till Anton kom skrålade Van Morrison ur högtalarna och jag tog en snabbdusch.
 
Vi satte oss i soffan och gick igenom de senaste 24 timmarna. Tryckte i oss. Drack bubbel och snusade. Försökte reda ut vad liberalism innebär och hur sjuka amerikanska fängelsen är. Sen hittade jag ett gammalt frågespel som heter Vad sa Yoko, där frågorna bara rör kvinnor. Vem är Alfons Åbergs mamma? Vem är den författare som sålt näst flest böcker i hela världen? Hur stor andel av parlamentarikerna i EU är kvinnor? 
 
Sen kom Horsepundarpop igång och vi dansade oss svettiga. Blev oroliga för att grannarna skulle bli arga. Efter lite mer bubbel, spel, musik och övervägande huruvida vi skulle dra ut eller inte, gosade vi ner oss i sängen. 
 
En asbra lördag med en asbra kille.
 
 
Å så här börjar vi denna söndag! Det har regnat sen vi vaknade, så idag ska vi bara se på film, spela Supernintendo och läsa böcker.
 
Att bo, Sånt som hänt | |
Upp