I pulled in to Nazareth

Jag pratar högt med pappa när jag går in i garaget och tänder lampan i taket. När jag var liten och kortare fick jag leta upp ett träskaft och slå random upp i taket i hopp om att träffa lampknappen. "Jag ska bara pumpa däcken till Mackans vagn" berättar jag för honom. Jag rör mig vant i garaget och att bara vara därinne får mig att känna att jag kan mer om allt härinne än vad jag egentligen kan. Jag drar igång kompressorn, byter munstycke och sätter mig på huk på gårdsplan. Mamma säger att jag är så duktig men jag svarar att det här kan ju du också. Det känns som jag har pappa i mig just i detta ögonblick, huksittande utanför garaget. Jag pumpar däcken, rullar vant in kompressorslangen igen och släcker alla lampor. "Tack för lånet pappa, vi ses sen". På vägen hem till Veta sätter jag på hans spellista och skriker med till The Weight.

(null)

Pappa | |
Upp